Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 
Forum ŁFK Strona Główna

Tramwaj na Radogoszcz Wschód

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum ŁFK Strona Główna -> Łódź
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
STUDI
Sympatyk forum


Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 774
Przeczytał: 26 tematów


PostWysłany: Pią 23:47, 30 Sie 2013 Temat postu:

SEC napisał:
SIM w tym momencie jest najbardziej aktualnym podziałem i o wiele faktycznym niż dawne kolonie.

Cholernie aktualnym i zgodnym ze stanem faktycznym jak wprowadza w błąd przesuwając osiedla na mapie. Na to złapią się w zasadzie jedynie przyjezdni.

SEC napisał:

No właśnie. Skoro nie wyelimiuje to trzeba będzie nadal utrzymywać zarówno autobusy, jak i tramwaje na Rad.-Wsch.

Zbędną stanie się linia 59 a inne jak 79 zostaną.
Ponadto nie zauważasz jednego - Po co tyle linii pchać do Helenówka.
Lepiej jest skierować bliżej bloków. Przy okazji jest dodatkowa pętla awaryjna.
Dla mieszkańców Radogoszcza Wschód tramwaj nie stanowi oferty komunikacyjnej. Stąd ten potworek 59 utworzony w czasach gdy z linii miejskich pojawiał się tam tramwaj 22 i tak omijający centrum.
Mieszkaniec okolic pl. Słonecznego i tak drałuje do ul. Świtezianki do autobusów. Jeśli wsiądzie już tam w tramwaj jadący przez centrum to chyba będzie to poprawą dojazdu.


SEC napisał:

Redukcja kursów autobusów spowoduje niezadowolenie tych, którzy do tramwaju będą mieli za daleko i muszą jeździć autobusem.

Patrz wyżej.

SEC napisał:

Poza tym jeszcze bardziej autobus z tramwajem będzie konkurował na wspomnianym osiedlu, co mija się z celem.

Niby jak konkurował? Nie będzie linii 59. 79 jedzie gdzieś opłotkami i dojeżdża docelowo tam gdzie nie ma bezpośredniej linii tramwajowej ze Zgierskiej. Podobnie 89. 65 zaś jedzie ul. Łagiewnicką.
Zaś jednak w Łodzi brakuje krótkich tras ułatwiających dojazd do zbiorczych ulic. Którędy lepiej puścić autobusy 79 i 89 - naokoło skrajem osiedla czy ul. Nastrojową?


Ostatnio zmieniony przez STUDI dnia Pią 23:48, 30 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kpc21
Megagaduła


Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 3057
Przeczytał: 32 tematy


PostWysłany: Sob 0:01, 31 Sie 2013 Temat postu:

Tylko:
1/ Nastrojowej nie chcą mieszkańcy
2/ na Nastrojowej jest ograniczenie do 20 km/h
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEC
Weteran


Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 6954
Przeczytał: 5 tematów


PostWysłany: Sob 1:12, 31 Sie 2013 Temat postu:

STUDI napisał:
Cholernie aktualnym i zgodnym ze stanem faktycznym jak wprowadza w błąd przesuwając osiedla na mapie. Na to złapią się w zasadzie jedynie przyjezdni.


Dobrze, nazwy XIX wsi są bardziej aktualne.

SEC napisał:
Ponadto nie zauważasz jednego - Po co tyle linii pchać do Helenówka.


Doskonale to widze. Jednak widze też że tramwaj na Rad.-Wsch. nie będzie lekiem na całe zło.

Cytat:
Mieszkaniec okolic pl. Słonecznego i tak drałuje do ul. Świtezianki do autobusów. Jeśli wsiądzie już tam w tramwaj jadący przez centrum to chyba będzie to poprawą dojazdu.


Po likwidacji 59 mieszkaniec Świtezianki (Sikorskiego) będzie za to drałował do tramwaju przy torach kolejowych, bo 79 to linia międzyosiedlowa i kursująca rzadko, a 65 które pozostanie jest jeszcze większym potworkiem niż 59 i należałoby to coś przetrasować prędzej.

Cytat:
Niby jak konkurował? Nie będzie linii 59. 79 jedzie gdzieś opłotkami i dojeżdża docelowo tam gdzie nie ma bezpośredniej linii tramwajowej ze Zgierskiej. Podobnie 89. 65 zaś jedzie ul. Łagiewnicką.
Zaś jednak w Łodzi brakuje krótkich tras ułatwiających dojazd do zbiorczych ulic. Którędy lepiej puścić autobusy 79 i 89 - naokoło skrajem osiedla czy ul. Nastrojową?


Autobus 59 na trasie PLAC WOLNOŚCI - Zgierska - Julianowska - Łagiewnicka - Sikorskiego - Nastrojowa - Świtezianki - PKP RAD.-WSCH. oraz 65 skrócone do ronda Powstańców skutecznie ucinają pomysł tramwaju na Radogoszczu Wschodnim. Amen.


Ostatnio zmieniony przez SEC dnia Sob 1:16, 31 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
domino
Stały bywalec


Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 484
Przeczytał: 4 tematy


PostWysłany: Sob 14:53, 31 Sie 2013 Temat postu:

Temat wpuszczenia autobusów w ulicę Nastrojową można już zamknąć. Wnioskowałem w tej sprawie i dostałem pismo z ZDiT informujące, że z uwagi na duży ruch pieszy, progi spowalniające oraz parkujące auta nie jest możliwe poprowadzenie tam komunikacji miejskiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kpc21
Megagaduła


Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 3057
Przeczytał: 32 tematy


PostWysłany: Sob 14:58, 31 Sie 2013 Temat postu:

Duży ruch pieszy - to raczej wskazanie do wprowadzenia autobusów. Progi zwalniające - istnieją progi po których mogą jeździć autobusy, np. te zainstalowane ostatnio (swoją drogą nie mam pojęcia po co) na al. Anstadta przed XII LO. Parkujące auta? Na Nastrojowej jest szeroko, tam autobusy i tak spokojnie się miną.

Nic nie stoi na przeszkodzie, by na odpowiedź ZDiT-u jeszcze odpowiedzieć. W zasadzie jedynym problemem są progi zwalniające, które należałoby wymienić na wersję, po której mogą przejeżdżać autobusy..


Ostatnio zmieniony przez Kpc21 dnia Sob 14:59, 31 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
STUDI
Sympatyk forum


Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 774
Przeczytał: 26 tematów


PostWysłany: Pią 12:41, 06 Wrz 2013 Temat postu:

SEC napisał:

Dobrze, nazwy XIX wsi są bardziej aktualne.

Nie chodzi o aktulaność tlyko o zgodność ze stanem faktycznym (przytoczony przykład że Rogi sa przy ul. Warszawkiej, Deczyńskiego itd...)

SEC napisał:

Doskonale to widze. Jednak widze też że tramwaj na Rad.-Wsch. nie będzie lekiem na całe zło.

Nie na całe zło. Jest ul Świtezianki, która biegnie od ul. Zgierskiej. Na południe od niej mam blokowisko, na pólnoć - tylko częsciowo (ale zabudowa może zajać teren aż do totó kolejowych). Przy tej ulicy jest pętla autobusowa. Pierwsze podejście to pela tramwajowa przy tej pętli. Ja propnuję puścić nieco dalej ten tramwaj aż do torów kolejowych - a tam zlokalizowac przystanek ŁKA (zamiast wg mnie idiotycznego przystanku Arturówek... on był dobry w latach 40-tych i 50-tych...).

Mieszkańcy tego blokowiksa dostają tramaj jadący przez centrum zmaist autobusu, przy okazji można lepiej zlokalizować przystanek ŁKA i przy okazji zkomunikować go z ul. Zgierską.

Cytat:

Po likwidacji 59 mieszkaniec Świtezianki (Sikorskiego) będzie za to drałował do tramwaju przy torach kolejowych

Niby czemu przy torach kolejowych? Na połnoc do ulicy Świtezianki. Np. tam gdzie jest obecnie pętla autobusowa.

Cytat:

, bo 79 to linia międzyosiedlowa

Nie przeszkadza, nie konkuruje z tramwajem, przy okazji wesprze dojazd do tramwaju.

Cytat:

a 65 które pozostanie jest jeszcze większym potworkiem niż 59 i należałoby to coś przetrasować prędzej.

Skutek likwidacji tramwaju na Łagiewnickiej. Linia 66 nie jest w stanie zastąpić dawnej 16tki.

Cytat:

Autobus 59 na trasie PLAC WOLNOŚCI - Zgierska - Julianowska - Łagiewnicka - Sikorskiego - Nastrojowa - Świtezianki - PKP RAD.-WSCH. oraz 65 skrócone do ronda Powstańców skutecznie ucinają pomysł tramwaju na Radogoszczu Wschodnim. Amen.

I nadal oferujesz autobus 59 zamiast tramwaju?
Po co więc tyle linii tramwajowych na Zgierskiej jak proponujesz autobus?
A co z hasłem stawiania na tramwaj?
Twoje amen można odczytać jednoznacznie wyrżnijmy 90% torów tramwajowych bo i tak autobusy go zastąpią.

To tylko mnie więcej kilometr w bok od Zgierskiej. Lepjszew wykorzystanie tramwajów (po co wożą powietrze na końcowmy odcinku przed Helenókiem). Przy okazji likwidujemy linie autobusowe, które łączą duże blokowiska z centrum (autobusy zdecydowanie lepiej komunikują większość osiedli niż tramwaje - taki łodzki standard...).


domino napisał:
Temat wpuszczenia autobusów w ulicę Nastrojową można już zamknąć. Wnioskowałem w tej sprawie i dostałem pismo z ZDiT informujące, że z uwagi na duży ruch pieszy, progi spowalniające oraz parkujące auta nie jest możliwe poprowadzenie tam komunikacji miejskiej.


Popatrz a jakoś jeździły tam autobusy jak remontowano ul. Świtezianki.
Tragedii nie było, nie zakorkowało się na amen, bloki się nie poprzewracały, dzieci masowo nie wyginęły itd...

Co do ZDiT - może ktoś normalnie rządzący miastem zlikwiduje w końcu ten skansen dinozaurów.


Ostatnio zmieniony przez STUDI dnia Pią 12:44, 06 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEC
Weteran


Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 6954
Przeczytał: 5 tematów


PostWysłany: Pią 15:34, 06 Wrz 2013 Temat postu:

STUDI napisał:
Nie na całe zło. Jest ul Świtezianki, która biegnie od ul. Zgierskiej. Na południe od niej mam blokowisko, na pólnoć - tylko częsciowo (ale zabudowa może zajać teren aż do totó kolejowych). Przy tej ulicy jest pętla autobusowa. Pierwsze podejście to pela tramwajowa przy tej pętli. Ja propnuję puścić nieco dalej ten tramwaj aż do torów kolejowych - a tam zlokalizowac przystanek ŁKA (zamiast wg mnie idiotycznego przystanku Arturówek... on był dobry w latach 40-tych i 50-tych...).

Mieszkańcy tego blokowiksa dostają tramaj jadący przez centrum zmaist autobusu, przy okazji można lepiej zlokalizować przystanek ŁKA i przy okazji zkomunikować go z ul. Zgierską.

(...)

Niby czemu przy torach kolejowych? Na połnoc do ulicy Świtezianki. Np. tam gdzie jest obecnie pętla autobusowa.


Jeśli ktoś mieszka w okolicy skrzyżowania Świtezianki z Sikorskiego i zabierze mu się normalną komunikację autobusową (79 i 89 takową nie jest, a 65 nadaje się jedynie do przetrasowania) to będzie zmuszony drałować do Twojego tramwaju na pętlę przy torach kolejowych (tam będzie najbliżej) albo po prostu do ronda Biłyka. Pozostawienie 59 wraz z proponowanym przez Ciebie tramwajem, nie wchodzi w grę. Straci więc spora część osiedla, bo obecne 59 objeżdża całe osiedle, a tramwaj pojechałby jedynie "górą" do torów.

Cytat:
I nadal oferujesz autobus 59 zamiast tramwaju?
Po co więc tyle linii tramwajowych na Zgierskiej jak proponujesz autobus?


Przeczytałeś o jaką trasę chodzi? Nie ma mowy o dublu z tramwajem, chyba że pomyślisz o krótkim odcinku Zgierskiej (Dolna-Julianowska), ale zawsze można przetrasować na Łagiewnicką. Dobra częstotliwość za sprawą skrócenia 65 do ronda Powstańców. Problem rozwiązany.

Cytat:
A co z hasłem stawiania na tramwaj?
Twoje amen można odczytać jednoznacznie wyrżnijmy 90% torów tramwajowych bo i tak autobusy go zastąpią.


Jeśli Twoim zdaniem "stawianie na tramwaj" ma polegać na budowaniu go wszędzie to nie mam więcej pytań.

Cytat:
To tylko mnie więcej kilometr w bok od Zgierskiej. Lepjszew wykorzystanie tramwajów (po co wożą powietrze na końcowmy odcinku przed Helenókiem). Przy okazji likwidujemy linie autobusowe, które łączą duże blokowiska z centrum (autobusy zdecydowanie lepiej komunikują większość osiedli niż tramwaje - taki łodzki standard...)


Jeśli proponowany przez Ciebie tramwaj objechałby Radogoszcz-Wsch. tak jak obecne 59 - OK, ale jeśli okolica Sikorskiego ma zostać bez porządnej komunikacji autobusowej i skazana na pielgrzymki do tramwaju na Zgierskiej, dziękuje za taką "poprawę". Mieszkańcy Radogoszcza również podziękują.

W innych wątkach wyliczasz prawdziwe lub fikcyjne spacery, które muszą odbyć mieszkańcy innych osiedli do najbliższego przystanku, a tutaj całkowicie masz gdzieś co pozostanie na takiej właśnie Sikorskiego. Ważne, żeby wybudować tramwaj, bo tak. A jak nie to PRL Bis i dinozaury w ZDiT... Ech. Ciężko się z Tobą rozmawia.

Cytat:
Popatrz a jakoś jeździły tam autobusy jak remontowano ul. Świtezianki.
Tragedii nie było, nie zakorkowało się na amen, bloki się nie poprzewracały, dzieci masowo nie wyginęły itd...


Nie było wtedy innej możliwości.

Cytat:
Co do ZDiT - może ktoś normalnie rządzący miastem zlikwiduje w końcu ten skansen dinozaurów.


Tutaj akurat rada osiedla.


Ostatnio zmieniony przez SEC dnia Pią 15:47, 06 Wrz 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
STUDI
Sympatyk forum


Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 774
Przeczytał: 26 tematów


PostWysłany: Pią 16:55, 06 Wrz 2013 Temat postu:

Cytat:
1. - to że nie będzie np. 59 na Sikorksiego nie musi np. oznaczać że nie będzie innych linii autobusowych.


Popierdółka do ronda Biłyka, bo stwierdziłeś że po budowie tramwaju, autobusów typu 59 by nie było.

Cytat:
2. linia 65 - to efekt likwidacji tramwaju na Łagiewnickiej. Zastąpienie 65 tam inną linią jadaćą do centrum to pretekst do wtrwania szyn (nowowyremontowanych).

3. Nawet po odtworzeniu dwanej 16 to zamist kończyć jej bieg na Bema powinna pojechać prosto al. Sikorksiego do Zgierksiej. Przy okazji byłaby alternatywna trasa tramwajowa na Radogoszcza. Nie zniechęcisz minie od takiech pomnysłów. Pojedynczy dojazd to pomniejsze osiedla i to tlyko tpowo z zabudową jednorodzinną. Ale to jest zupełnie inny temat.


Nie ma miejsca na tramwaj na Łagiewnickiej. Chyba, że zwęzisz drogę krajową, a tiry skierujesz przez Pojezierską albo Łagiewniki.

Cytat:
Dubluje tramwaj. Tam gdziejest przystanek 59 to autobus dubluje tramwaje i na dodatek oferuje szybsze i bardzij komfortowe połączenie.


Twoja definicja dublowania jest zła i bardzo mnie śmieszy. Wiesz, że 92 dubluje tramwaje na Dąbrowskiego?

Cytat:
I remont torów na Łagiewnickiej był psu na budę potrzebny. Bo przeciż jaki sens by potem autobus robił kółko zmaist prosto Łagiwwnicką - Dolną dojechał w okolice placu Wolności.


Jeden autobus może jechać Zgierską, inni Łagiewnicką. Są dwie linie do wyboru. 59 i 65.

Cytat:
Nie czytasz uważnie. Proponuję skierowanie go tam gdzie więcej jest mieszkańców.


Przecież na Złotnie jest pustynia.

Cytat:
Okolica Sikorskiego. Na sporym odcinku to supermarket. Tylko dwa przystanki Studzińskiego (dyskusyjny nieco) i Nastrojowa.


Zawsze w takich przypadkach, dla Ciebie jest dyskusyjne. Proszę: http://goo.gl/maps/RVnJj

Widać bloki i odległości do Twojego tramwaju dla mieszkańców Sikorskiego.

Cytat:
Twoja porpozycja ma też wady w tym jedną istotną koniecnzość zdublowania linii na ul. Zgierskiej. Najgorsze zę duble dotyczyły odcinka gdzie zapotrzebowanie na KM jest niskie (odcinek od Ronda Biłyka do ul.Liściastej). Tramwj wiećje kosztuje od autobusu. Moja propozycja ma tę jedną zaletę że nie ma konieczności dublowania linii na Zgierksiej by zapewnić obsługę na Zgierskiej gdzie jest zabudowa wielorodzinna.
Na tych dwóćh przystankacj na Zgierskiej nadal są 4 linie tramwajowe. Twój pomysł - tam już czegoś zabraknie.


Wcześniejszych wypowiedzi nie cytowałem. Tutaj powiem tylko tyle, że w kwestii tramwajów to ja niczego nie proponowałem.

Cytat:
Jak grochem o ścianę.


Dokładnie.

Tylko my dyskutujemy. Może skończymy?

Cytat:
Co ma rada jakiegoś osiedla do decydowania przez włądzeni miasta o likwidacji np. ZDiT czy innej instytucji/społki miejskiej?


O Nastrojowej mówiłem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum ŁFK Strona Główna -> Łódź Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
phpBB (C) 2001, 2005 phpBB Group
Theme Retred created by JR9 for stylerbb.net & Programosy
Regulamin