Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 
Forum ŁFK Strona Główna

Linia Łódź Kaliska - Kutno

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum ŁFK Strona Główna -> Kolej i samoloty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
domino
Stały bywalec


Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 401
Przeczytał: 1 temat


PostWysłany: Wto 23:03, 22 Paź 2013 Temat postu: Linia Łódź Kaliska - Kutno

Jacek Grabarski z UMWŁ poinformował „Rynek Kolejowy”, że rezygnacja z finansowania przewozów z Kutna do granicy województw jest spowodowana m.in. przez… sytuację na linii Kutno-Łódź. – Z uwagi na zły stan torów i konieczne ograniczenia prędkości na trasie Łódź-Kutno, w ogóle planuje się w nowym rozkładzie jazdy ograniczyć kursy na tej trasie – mówił Grabarski.

Sęk jednak w tym, że z informacji, które otrzymaliśmy od Macieja Dutkiewicza, rzecznika Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, wynika, że czas przejazdu na odcinku Łódź-Kutno nie tylko nie ulega wydłużeniu, ale wręcz skraca się.

- W połowie tego roku na szlakach Zgierz-Ozorków i Ozorków-Łęczyca wymieniliśmy zużyte szyny. Pozwoliło to skrócić czas przejazdu o około 5 minut. W listopadzie skończymy prace utrzymaniowe na stacji Witonia, co pozwoli usunąć ograniczenie prędkości do 20 km/h i zyskać ok. 2 minuty. – informuje Maciej Dutkiewicz. – Na odcinku Łódź Kaliska-Łódź Żabieniec-Zgierz obowiązuje prędkość maksymalna 90 km/h, co jest efektem przeprowadzonych prac w drugiej połowie 2012 r. PKP PLK wykonały wówczas między Łodzią Kaliską z Żabieńcem prace utrzymaniowe o wartości około 1 mln zł, polegające na wymianie podsypki, podkładów i szyn. W tym roku wymienimy jeszcze rozjazdy jednej głowicy na stacji Żabieniec. Roboty obejmą montaż 4 nowych rozjazdów i krzyżownicy. Będzie to kosztowało około 6 mln zł. W przyszłym roku czeka nas podobne zadanie, na drugiej głowicy. Dokonamy wymiany 4 rozjazdów i krzyżownicy. Koszt robót to również około 6 mln zł – dodaje rzecznik.

Dutkiewicz mówi też, że w 2014 r. w obrębie stacji Łódź Żabieniec PKP PLK przewiduje jeszcze wymianę nawierzchni torowej o długości około 3 km, naprawę odwodnienia oraz wymianę jeszcze jednego rozjazdu. – Zadanie będzie się również wiązało z przebudową przejazdu w ciągu ulicy Sosnowej. Przejazd zostanie wyposażony w półrogatki i sygnalizację świetlną. Pozwoli to na odwołanie ograniczenia prędkości w tym miejscu, które trzeba było wprowadzić ze względu na większą liczbę aut przejeżdżających przez tory w tym miejscu. W tym roku planujemy opracować dokumentację potrzebną do realizacji zakładanych prac. Zakładany koszt tych robót wyniesie to ponad 7 mln zł. Sądzę, że jeszcze w tym roku rozpoczniemy pierwsze prace na przejeździe kolejowym. Powyższe trzy zadania pozwalają mówić o tym, że w ciągu najbliższych miesięcy wydamy łącznie około 19 mln zł na poprawę parametrów technicznych na trasie Łódź-Kutno – sygnalizuje Maciej Dutkiewicz.

http://www.rynek-kolejowy.pl/48765/kutno_ograniczenia_predkosci_ktorych_nie_ma_przyczyna_likwidacji_polaczen.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
geograf
Sympatyk forum


Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 536
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Chojny/Warszawa

PostWysłany: Śro 7:52, 23 Paź 2013 Temat postu:

UMWŁ kłamie, że aż się niedobrze robi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SzK
Sympatyk forum


Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 673
Przeczytał: 4 tematy

Skąd: Pabianice

PostWysłany: Czw 20:59, 28 Lis 2013 Temat postu:

No i od 15 grudnia mamy jakże bogatą ofertę połączeń:

Odjazdy z Łodzi: 5:40, 15:48 (D), 16:51, 19:09 (bez 6)
Odjazdy z Kutna: 5:03 (D), 5:26, 15:18, 16:52 (D)

Czyli 4 pary pociągów w dzień powszedni. Super!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Urbi59
Bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 170
Przeczytał: 3 tematy

Skąd: Łódź Polesie / UK

PostWysłany: Pią 0:22, 29 Lis 2013 Temat postu:

To się musiało w końcu stać. Trudno na takiej linii zaoferować wysoką częstotliwość połączeń.

W dodatku, dwa kursy z Kutna, chyba biją rekordy na tej linii... Kurs z 05:26 jedzie 2 godziny (dokładni 1:59), a kurs z 16:52 pomyka sobie w 2:12.


Ostatnio zmieniony przez Urbi59 dnia Pią 0:29, 29 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kpc21
Megagaduła


Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 2602
Przeczytał: 26 tematów


PostWysłany: Pią 0:50, 29 Lis 2013 Temat postu:

SzK napisał:
No i od 15 grudnia mamy jakże bogatą ofertę połączeń:

Odjazdy z Łodzi: 5:40, 15:48 (D), 16:51, 19:09 (bez 6)
Odjazdy z Kutna: 5:03 (D), 5:26, 15:18, 16:52 (D)

Czyli 4 pary pociągów w dzień powszedni. Super!

Identycznie na linii łowickiej. Choć niby w rozkładzie rocznym (nie biorąc pod uwagę ŁKA, bo to w ogóle inna sprawa) jest ich nawet więcej niż obecnie.

Rozumiem że to ma zachęcać mieszkańców Radogoszcza Zachód do korzystania z nowo uruchomionego przystanku kolejowego w zamian za linię 99...

O ile linia kutnowska jest do remontu, to łowicka jest już - poza lokalnymi ograniczeniami prędkości, które też są sukcesywnie likwidowane - wyremontowana.


Ostatnio zmieniony przez Kpc21 dnia Pią 0:52, 29 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SzK
Sympatyk forum


Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 673
Przeczytał: 4 tematy

Skąd: Pabianice

PostWysłany: Pią 20:59, 29 Lis 2013 Temat postu:

Generalnie rozkład jazdy będzie taki, że pomiędzy 7 a 15 nie będzie żadnej osobówki pomiędzy Łodzią a Zgierzem... zarówno w jednym jak i drugim kierunku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kpc21
Megagaduła


Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 2602
Przeczytał: 26 tematów


PostWysłany: Pią 21:32, 29 Lis 2013 Temat postu:

Moźe chodzi o prace na stacji Żabieniec. Tylko że w tej sytuacji nie bardzo rozumiem, dlaczego pośpiechy mają priorytet przed Regiami, mimo że z reguły da się je przekierować na inne trasy. Kiedy kończy się remont Zgierz-Widzew?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
geograf
Sympatyk forum


Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 536
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Chojny/Warszawa

PostWysłany: Pon 12:05, 02 Gru 2013 Temat postu:

A ja mam wrażenie, że chodzi o:
a) zaoszczędzenie pieniędzy
b) co będzie m.in. efektem a) -> uzyskanie efektu "wow", gdy ruszy ŁKA, która zaoferuje bezlik połączeń; bez wcześniejszego przycięcia i bez wcześniejszego zaoszczędzenia nie byłoby możliwości uzyskania takie "radykalnej poprawy jakości połączeń pasażerskich w regionie".

Tymczasem kto przejdzie przez pół roku do busów, tam już prawie na pewno zostanie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kpc21
Megagaduła


Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 2602
Przeczytał: 26 tematów


PostWysłany: Wto 2:06, 03 Gru 2013 Temat postu:

Niektórzy przejdą na samochód - bo inaczej do Łowicza po 20:00 z Łodzi się już nie wróci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
geograf
Sympatyk forum


Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 536
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Chojny/Warszawa

PostWysłany: Wto 11:58, 03 Gru 2013 Temat postu:

Zgodnie z wczorajszym artykułem w GW:
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,15063390,A1__w_styczniu_nad_morze__W_sierpniu_byc_moze_do_Tuszyna.html#LokLodzTxt
lada dzień będzie pełna A1 ze Strykowa nad morze, a w bardzo bliskiej przyszłości - od Tuszyna.
W pociągach na Wybrzeże pozostaną tylko desperaci.

Tak się kończy zaniedbywanie przez lata stanu torowisk (linia do Kutna!) i nieudolne bawienie się z rozkładami jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Urbi59
Bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 170
Przeczytał: 3 tematy

Skąd: Łódź Polesie / UK

PostWysłany: Śro 1:55, 04 Gru 2013 Temat postu:

Może nie lada dzień. Realny termin przejezdności całej A1 z Łodzi do Trójmiasta, to dopiero wiosna 2014, z powodu opóźnień na odcinku A1 Kowal - Pikutkowo. Przy obecnym tępię na A1 Stryków - Tuszyn, to dopiero wakacje 2015, może trochę wcześniej, choć GDDKiA zamówiła ochronę węzła A1/S8 Łódź Południe właśnie do 06.2015.

Nie zmienia to faktu, że kolej może się pakować, a PolskiBus zacierać rączki i szykować nowe połączenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SzK
Sympatyk forum


Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 673
Przeczytał: 4 tematy

Skąd: Pabianice

PostWysłany: Pon 23:44, 09 Gru 2013 Temat postu:

geograf napisał:
A ja mam wrażenie, że chodzi o:
b) co będzie m.in. efektem a) -> uzyskanie efektu "wow", gdy ruszy ŁKA, która zaoferuje bezlik połączeń; bez wcześniejszego przycięcia i bez wcześniejszego zaoszczędzenia nie byłoby możliwości uzyskania takie "radykalnej poprawy jakości połączeń pasażerskich w regionie".


Efekt "wow" będzie mieć marszałek i spółka, jeżeli po uruchomieniu 12 par połączeń kolejki do Kutna pociągi będą pustawe...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kpc21
Megagaduła


Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 2602
Przeczytał: 26 tematów


PostWysłany: Wto 0:28, 10 Gru 2013 Temat postu:

Jeszcze tylko niecały tydzień do zmiany rozkładu, a na stronie PR rozkładów nie ma. Wiem że jest SRJP na stronie PLK, wiem że są rozkłady w Hafasie, ale to niczego nie tłumaczy, bo gdy PR-y publikowały SRJP, na ich stronie był zarówno SRJP, jak i rozkłady własne przewoźnika, a właściwie danego ZPR-u.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
domino
Stały bywalec


Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 401
Przeczytał: 1 temat


PostWysłany: Nie 20:41, 15 Gru 2013 Temat postu:

Od niedzieli 15 grudnia w czterech wybranych pociągach TLK na odcinku Łódź Kaliska - Kutno będą honorowane bilety okresowe na pociągi Regio. Oferta obowiązuje na razie do 8 marca przyszłego roku. Przyczyną jej wprowadzenia jest ograniczenie liczby pociągów Regio między Łodzią a Kutnem w nowym rozkładzie jazdy.

Jak informuje Łódzki Zakład Przewozów Regionalnych, pociągi udostępnione posiadaczom biletów okresowych PR to: TLK 45100 "Doker" (Łódź Kal. 12.25 - Kutno 13.54), TLK 45110 "Rawa" (Łódź Kal. 20.26 - Kutno 21.45), TLK 73104 "Cegielski" (Kutno 7.23 - Łódź Kal. 8.4Cool i TLK 53102 "Stoczniowiec" (Kutno 12.59 - Łódź Kal. 14.23). Udogodnienia obowiązują tylko w podanych kierunkach. Jak łatwo zauważyć, czas przejazdu TLK między Kutnem a Łodzią różni się od pociągów Regio zaledwie o kilka minut, mimo, że te pierwsze pomiędzy końcowymi stacjami odcinka zatrzymują się tylko w Łęczycy, Zgierzu i na stacji Łódź Żabieniec.

Współpraca przewoźników ma na celu załatanie najbardziej dotkliwych "dziur" w rozkładzie pociągów Regio, powstałych po zmniejszeniu zamówienia przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Nie wiadomo na razie, w jaki sposób zostanie rozwiązana kwestia obowiązkowych miejscówek. Możliwe rozwiązania to przyznanie pasażerom z biletami PR wyłącznie miejsc stojących lub wydłużenie składu o przeznaczony wyłącznie dla nich dodatkowy wagon.

Podobna oferta, ale już tylko w ramach połączeń uruchamianych przez siebie, samorządowa spółka wprowadziła na trasie Łódź Kaliska - Łowicz. Wszystkie bilety na pociągi Regio będą honorowane w InterRegio 11104 z Łodzi do Terespola (Łódź Kal. 17.55 - Łowicz Przedmieście 19.06). Pociąg zatrzymuje się po drodze na Żabieńcu, w Strykowie i Głownie. Kursuje w piątki i niedziele.

http://www.rynek-kolejowy.pl/49890/lodz_kutno_pociagiem_tlk_na_bilecie_pr.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kpc21
Megagaduła


Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 2602
Przeczytał: 26 tematów


PostWysłany: Nie 22:28, 15 Gru 2013 Temat postu:

domino napisał:
Podobna oferta, ale już tylko w ramach połączeń uruchamianych przez siebie, samorządowa spółka wprowadziła na trasie Łódź Kaliska - Łowicz. Wszystkie bilety na pociągi Regio będą honorowane w InterRegio 11104 z Łodzi do Terespola (Łódź Kal. 17.55 - Łowicz Przedmieście 19.06). Pociąg zatrzymuje się po drodze na Żabieńcu, w Strykowie i Głownie. Kursuje w piątki i niedziele.

Przecież tak było zawsze, gdy tylko łowicką jechał jakiś IR... Jedyna różnica taka, że kiedyś było to honorowanie biletów Regio w pociągach IR, a teraz jest to IR zdeklasowany na pewnym odcinku do Regio (lecz mimo tego zatrzymujący się na nielicznych przystankach).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum ŁFK Strona Główna -> Kolej i samoloty Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
phpBB (C) 2001, 2005 phpBB Group
Theme Retred created by JR9 for stylerbb.net & Programosy
Regulamin